Sol & Vår!

15 grader, solen skiner, fåglarna kvittrar, gräset har börjat växa och är grönt, kaninerna ligger och solar sig och från Hönsbytardagen, som var igår, fick två dvärgkochin komma hem med mig och mamma. Kan endast säga att jag verkligen har saknat att ha höns. Jag var liten när vi hade det på gården sist, men jag minns det fortfarande och jag har alltid tyckt om höns.

Ett nöjt köp som jag verkligen inte ångrar och nu även trevligt sällskap av detta par :)

Nu när våren har börjat så är det dags att flytta runt burarna, sköta marken så gräset växer bra, se efter burhusen då det snart är dags att sova ute 24/7, samt bygga nya burar för både höns och kanin som behöver utrymme. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0