Våren 2011

Våren SKA bli en ny start för mig, så är det bestämt och det är så jag vill ha det! :)

Först och främst så ska jag ta körkort detta året och jag MÅSTE klara det! *bestämd*
Sedan så ska jag försöka få tag på ett avelspar, eller en hona och en hane av rasen "Holländsk kanin". Jag kommer dock fortfarande ha kvar mina kära jättar och ta en eller annan kull med dem också! Men jag behöver något litet också och en Holländare har lockat mig länge!

Kanske möjligen blir det även att bygga hönsgård/hus och skaffa höns som verkligen saknas här på gården! I alla fall enligt mig som saknar lite av barndomsminnena som finns här på gården sedan vi hade höns när jag var liten! Trevliga fjäderfän!

Smyckestillverkningen är i full gång också och jag har några planer på att försöka stå ute och sälja på någon marknad. vart eller vilka är inte ännu bestämt, men det finns en del möjligheter runt om här i närområdet!
Jag ska även försöka sälja lite smycken på harakullenshobby.weebly.com under "Till Salu". Det blir dock lite längre fram till våren då det behövs förberedas lite saker innan dess!

Nu till våren ska jag även ta och bygga lite burar och fixa o dona i kaninhuset! Letar dessutom efter en stuga/bod under 15 kvm i bra skick för en billig peng! Har du möjligen en i närheten av Väröbacka så lägg en liten kommentar till detta inlägg! :)
Drömmen om en gårdsbutik i mindre skala kan bli sann!

Först och främst, på kaninfronten med bygge och avel, får det bli ljusare och mer vår i luften! Nu är det endast en enda stor isgata på både gårdplan och utanför kaninernas hus... trappan upp till "kullen" (Harakullen) är ju en garanterad dödsfälla, eller gipsfälla för brutna anklar, handleder och ben! aj aj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0