Transportbyggnande nr 2!

Blir bara roligare och roligare att bygga tycker jag! Denna "lätta" transport/visningsbur" fick följa med till Bondens dag och hönorna sålde som smör. Alla fann nya hem + en tupp, de andra tupparna kom hem glada och sjöng ut med allt de hade innan det var dags att sova!
 
Denna bur har jag minskat ner på allt i jämförelse med den första. Den första väger något över 20kg minst, så det är mer en transportlåda som ska stå i bilen!
Denna bur har jag delat på 5*4,5cm  reglar på längden för att dra ner på vikten rejält. Jag har dessutom endast en bottenplatta som är hel och ja, som på bilden, så är resten enbart nät! Den blev så mycket lättare och mer hanterbar att flytta nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0