Tuppen Frille!

Bilder på tuppen Frille som jag är väldigt fascinerad över :) Tänk att fjädrarna kan stå rätt ut på honom som de gör.

Frille, även kallad Kung Frille (påminner mig om kungligheter, adliga etc från de äldre tiderna som hade sina vita lockiga peruker) hör i grund och botten hemma nere i Skåne där en höna värpte ett ägg och jag fick kontakt med en härlig uppfödare som skickade ägg till mig via posten. Tänk, ägg på posten som sedan hamnar i äggkläckaren... bara det var stort och fascinerande att det överhuvudtaget funkade!
Frille och hans syskon kläcktes och fick växa upp innan många fick nya hem.
 
Frille har nu flyttat och önskar honom och hans nya ägare lycka till :)

 
Lille frille när han var bara någon vecka gammal! Känslan av att märka mer och mer att en av kycklingarna var en friserad var verkligen som fjärillar i magen som kittlades och man kände sig glad och sprallig av nyfikenhet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0