Snart är året över!

Ja, snart är året över och jag skulle vilja lägga hela året bakom mig som både startade och slutade med sorg. På början på året fick min katt Sudden somna in och det är fortfarande jobbigt att tänka på det och veta att han inte ligger i ens säng längre. Samtidigt har vi ju vår hittekatt Sulan som är en i familjen och jag är glad över att vi har en katt, det ger en trygg känsla att man aldrig är ensam, för djuren finns där hos oss.
 
Det har även varit både tur och otur även på hönsfronten med kycklingar som dött av alla möjliga anledningar... en av dem att kycklingar självklart anses som mat i exempel katters ögon. Men även en hel del kycklingar har överlevt och är stora, de värper och självklart ska de nu sura i redena som de bråkar om. Av vårens kycklingar som vuxit så är det bara en av 5 hönor hittills som verkligen lyckats ruva fram kycklingar. Två söta spralliga dvärg kochin kycklingar som är i svart och brun... Just nu i alla fall! ^^
 
Förutom surande hönor slutade det med att för en månad sedan lägga ägg jag fått i äggkläckaren istället för att äta dem. Resultatet är just nu 8 stycken kycklingar av okända raser (Ett styck blandat äggfack med ägg) i olika färger. Stora raser i alla fall och inga dvärg men det ska bli intressant och se vad dessa blir och självklart även ta reda på vad det är för raser.
 
Nu när året nästan är slut, bara 4 dagar kvar, så försvann en stor svart vän för mig. Vår fina Tysk Jättescheck Nitro lämnade livet och det blir åter igen tungt. Bara i år har 3 kaniner gått vidare av både ålder och sjukdom.
 
"Se sorgen i vitögat, acceptera livet och döden, gå vidare och ta vara på det som finns kvar men behåll goda minnen i hjärtat av det som funnits, och gå på denna jord i den tid som ödet menat för dig"
 
Ja, det är bara att bita ihop, minnas det goda, de härliga minnena, och se framåt. Hade verkligen hoppats på lite snö nu för att bryta vintermörkret
 
Förutom allt det tråkiga så önskar Harakullen er en riktigt fin fortsättning på Julen, njuta av julgranarna i våra hem, kanske lägga oss en stund till på soffan för att vila våra magar från julmaten, och så självklart önska ett Gott Nytt (kommande) År. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0