Kycklingarna växer!

Ja, för ett tag sedan så kläcktes årets första kyckling, varav en är 7 veckor och två är 6 veckor. Sedan har det 11 kycklingar som nu är 2 veckor gamla. Alla växer så det knakar men de är alla lika gulliga trotts det! :)

Just nu ligger även förra årets kyckling (höna) som värpt ett tag men som nu (efter 3 försök men inte fått ruva) lagt sig för en fjärde gång för att ruva och där med basta! Har inte hjärta att ta äggen ifrån henne då hon är så otroligt avundsjuk på en av hönorna som har de tre äldsta. Jag hoppas hon inte blir en kaxig morsa med tanke på hur mörka ögon hon blänger på mig varje gång hon ser mig... Lilla Doris, väldigt sur och kaxig av sig, dessutom extremt stor i förhållande till de andra dv.kochin hönorna.


Bild på en av de elva 2 veckors-gamla kycklingarna. Detta är den enda i gruppen som är friserad, otroligt söt och väldigt kul att studera denna filur i gruppen som alla är helt unika. Härligt med att få se de växa :)

Kommentarer
Postat av: Ulrika Ika Engström

Hej! Får man komma och hälsa på hos dej och
dina höns?
Glada hälsningar Ulrika
Tel: 070 362 33 30

Svar: Jadå, du är välkommen :) Hör av mig imorgon, Måndag! Har 076 84 56 237
Johanna Reiko Eriksson

2012-08-19 @ 23:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0